preuzmite program putovanja (pdf)
Ostrvo Skiatos
Smešteno u Grčkoj, prostire se na oko 12 kilometara u pravcu sever-jugozapad, sa prosečnom širinom od 6 kilometara. Njegova obala je prava oaza prirodne lepote, sa slikovitim uvalama, rtovima i poluostrvima. Blaži nagibi jugoistočnih i jugozapadnih delova ostrva, gde se nalaze glavni grad i naselja, pružaju savršen okvir za živahnu atmosferu – od šarenih prodavnica i restorana do ulične zabave i noćnog života. Posetioci mogu uživati na zlatnim plažama sa kristalno čistim morem, bilo da se opuštaju na prelepoj plaži Koukounaries ili istražuju bogatu istoriju ostrva. Skiatos je savršen izbor za nezaboravan odmor koji spaja prirodnu lepotu i vibrantnu kulturu.
Ostrvo Skopelos
U obliku saksofona, pruža nezaboravno iskustvo sa prelepim uvalama, strmim liticama i planinama koje okružuju obalu. Tradicionalna sela sa belim kućama i ulice koje vijugaju kroz šarmantne krajeve kriju autentičan grčki duh. Uživajte u svežim plodovima mora u tavernama uz obalu ili opuštajte se na plaži Kastani sa zlatnim peskom i tirkiznim morem. Skopelos je savršen izbor za ljubitelje prirode, kulture i mirnog odmora, pružajući pravi mediteranski raj.
Ostrvo Alonisos
Sa svojom bogatom tradicijom i kamenim kućama koje su se okupljale oko glavnog grada, nudi jedinstveni uvid u grčku prošlost. Plaže prekrivene šljunkom i kristalno čisto more stvaraju savršen ambijent za opuštanje. Priroda Alonisosa očarava, a mediteranske monaške foke često se viđaju u njegovim vodama. Osnovan 1992. godine, Morski park Alonisos posvećen je očuvanju ovih dragocenih vrsta i drugih morskih stvorenja. Istražite netaknutu prirodu, zaronite u zaštićeni morski park, ili prošetajte kroz šarmantna sela prekrivena bugenvilijama. Alonisos je savršena destinacija za miran odmor u savršenoj harmoniji sa prirodom. Kyra Panagia, malo i netaknuto ostrvo, prava je oaza mira u srcu Egejskog mora. Sa prelepim plažama, kristalno čistim morem i netaknutom prirodom, ostrvo nudi savršen beg od svakodnevnog života. Ostrvo je poznato po svojoj mirnoj atmosferi i impresivnim pećinama, idealnim za istraživanje. Provedite dan uživajući na zlatnim plažama, ili istražujte staru crkvu koja se uzdiže iznad obale, pružajući spektakularan pogled na more. Kyra Panagia je destinacija za sve koji žele tišinu, prirodnu lepotu i autentičan grčki doživljaj, daleko od gužve, u savršenoj harmoniji sa Egejskim morem.
Ostrvo Skyro
Skriveni dragulj Egejskog mora, savršen je spoj tradicije, prirodnih lepota i autentične grčke kulture. Sa slikovitim planinama, prostranim plažama i tradicionalnim kamenim kućama, Skyros nudi miran i opuštajući odmor u netaknutoj prirodi. Istražite šarmantna sela sa uskim uličicama, posetite drevne ruševine i uživajte u lokalnoj gastronomiji, poznatoj po svežim plodovima mora. Plaže poput Magazia i Atsitsa pozivaju na uživanje u kristalno čistom moru i sunčanju. Skyros je idealno ostrvo za sve koji žele da se opuste, istražuju prirodne lepote i dožive grčki način života, daleko od masovnog turizma.
Šta je jedrenje? Kako izgleda provesti odmor na jedrilici?
Jedrenje u bukvalnom smislu znači ploviti uz pomoć vetra, koristeći motor u situacijama kada niste u mogućnosti da jedrite (nedostatak vetra, prilazak luci …)Pokušaćemo da vas malo bolje upoznamo sa aktivnim odmorom kao što je boravak na jedrilici. Opisaćemo vam kako protiče jedan dan na jedrenju, šta sve možete doživeti, iskusiti, na kraju i naučiti.
Mnogo toga stane u jedan dan na jedrenju, i ne može se baš sve opisati ali ukratko ovo su neke od svakodnevnih aktivnosti:
Prvo kupanje! Pre svega! Nema ničeg lepšeg nego započeti svoj dan odmora uskakanjem u vodu. Nakon toga uz doručak planiranje aktivnosti i rute za taj dan. Mnogo toga je proizvoljno na jedrenju. Da li vam se svidelo mesto gde ste bili prethodni dan, da li ići odmah dalje ili ostati još koji sat u tek otkrivenom gradiću. Uglavnom, sve se svodi na uživanje. Zbog toga ste došli, zar ne?
Isplovljava se obično pre podne. Plovidba do sledeće destinacije, novog ostrva ili novog gradića traje u zavisnosti od razdaljine dva do tri sata vožnje. Ostatak vremena jedrite, kupate se, obilazite lepe uvale koje usput ugledate, pecate, družite se… Na odmoru ste, nema potrebe za žurbom.
Pre zalaska stižete na sledeću destinaciju puta. Ukoliko ste imali sreće i došli na vreme čekaće vas mesto u lokalnoj marini, ili ako ste na nekoj od popularnih ostrva, vaš skiper će pronaći mesto za vaš brod, a na obalu ćete se prevoziti pomoćnim čamcem – dingijem.
Večernje sate možete provesti šetajući gradićem u kojem ste, možete večerati u nekoj od mnogobrojnih taverni, otići u diskoteku, ili pak, ostati na brodu i uz spremljenu pastu i flašu dobrog vina provesti ostatak večeri.
Najbitnija stvar je da ste avanturista u duši, da ne prezate od novih iskustava i da se timski igrač. Skiper je taj koji će proceniti vaše sposobnosti i u skladu sa njima vam odrediti neke od svakodnevnih dužnosti na jedrilici.Uobičajene dužnosti posade su više prisutne zbog građenja timskog duha, zajedničkih aktivnosti vas i vaših prijatelja. To se obično svodi na vezivanje kanapa, pridržavanje bova prilikom uplovljavanja i naravno pripremanje hrane – ukoliko ste dobar kuvar! Ipak je skiper taj koji brine o brodu i vama 24 časa dnevno.
Treba imati u vidu da se prtljag koji ćete poneti na jedrenje razlikuje u periodu u kojem boravite na jedrilici, kao i u regionu koji posećujete. U nastavku teksta nalazi se spisak stvari za sedmodnevno jedrenje Grčkom u letnjim mesecima – jul/avgust.
Odeća
Slojevita odeća igra važnu ulogu na jedrenju. Jaknu-šuškavac, majicu dugih rukava, čak i topliji duks – spakujte. Temperatura može znatno da opadne u večernjim satima i isto tako da se poveća već sa prvim sunčevim zracima. Uzmite u obzir da ćete dok jedrite sigurno biti mokri. Ukoliko se niste pokvasili, to znači da niste dobro jedrili
Obuća
Osim standardne letnje opreme klasičnog turiste (bele japanke, crne japanke, cipele za ples), na jedrenje bi trebalo da ponesete jedan komad obuće koji ne ostavlja tragove. Patike sa belim đonom, „starke“ ili brodarice su idealne. Izbegavajte kretanje bosi po jedrilici, barem prvih par dana dok se ne upoznate sa rasporedom na jedrilici i drugih a-joj-nisam-video predmeta.
Osnovna razlika u nabavci i pripremi hrane na jedrenju u odnosu na kopnu je u ograničenim kapacitetima skladištenja namirnica i manjem prostoru za kulinarske majstorije. Da li to znači da ćete biti gladni na jedrenju? Apsolutno ne! Jedriličari, pored toga što važe za avanturiste i ljude koji vole prirodu i sve što ona pruža takođe su poznati kao veliki njuparoši. Sa druge strane, to ne znači da ćete biti u mogućnosti da spremate pečenu jagnjetinu ispod sača sa krompirima
Na brodu se konstatno nešto gricka, žvaće ili dodaje osobi koja sedi pored vas, pogotovu na tako malom prostoru gde je sve nekako slađe probati. No, počnimo redom:
Namirnice na jedrenju
Uobičajeno je da pre ukrcavanja na vašu jedrilicu, uz konsultacije skipera-kapetana i unapred određeni spisak namirnica, (zamislite šest ili više osoba koji bez ikakvog reda trpaju u kolica sve što im se nađe pod ruku!) odete u supermarkete koji su blizu marina u kojoj se ukrcavate na brod. Spisak obično sadrži sve što vam je potrebno za višednevno krstarenje, sa izuzetkom lako kvarljivih namirnica. Zapamtite, ukoliko ne prelazite Atlantik, sve što ne budete kupili prilikom ukrcavanja ćete već naći na sledećoj etapi vašeg putovanja. Uostalom mnogo je bolje da neke od svežih namirnica (riba, meso lako kvarljivo voće i povrće…) kupujete svakodnevno na prelepim grčkim pijacama.
Više o brodskoj ishrani
Potrebno je da imate na umu da se na brodu, pogotovo jedrilici dosta više trošite nego kada ste na kopnu. Aktivan odmor kao što je jedrenje podrazumeva i pravilnu ishranu za vreme boravka na vodi. S obzirom na to da ste većim delom dana u plovidbi, nekada i po uzburkanom moru, najpametnije je da ishranu podelite na manje, češće obroke. Večera je u većini slučajeva glavni obrok, jer ćete tada vezani u marinu, otići na večeru u neku od taverni, ili ako ste na sidru u nekoj od uvala biti u mogućnosti da lakše pripremate hranu.
Bilo da ste komformista i da ste navikli da na odmoru isključivo večerate u restoranima, toplo preporučujemo da se oprobate u mirnoj večeri na brodu, sa vašim najbližim prijateljima uz nebo prepuno zvezda, dobro vino i ćaskanja do kasno u noć.
Priprema hrane na jedrenju ili Ko danas kuva?
Prosto je neverovatno da se svaki put kada ste na jedrenju nađe makar jedan, ili ga iskusni jedriličari sa tom namerom i zovu na brod? Kako god, jedno od bitnijih dužnosti na brodu, ne uvek omiljena među posadom je upravo – kuvar.
Imate dve mogućnosti: dogovorite se na početku svakog dana ko će taj dan spremati za celokupnu posadu, ili pak, ako ste lude sreće da je jedan od članova vaše male ekipe zagriženi virtuoz u kuhinji – opustite se ostatak odmora i uživajte u njegovim kreacijama.
Opštepoznata nuspojava kuvanja, omražena od davnina među posadama širom sveta je – pranje sudova. Kao i za kuvanje, preporučujemo da se unapred dogovorite ko će srediti sudove kada vaš vredni kuvar napusti svoje mesto stvaranja magije. Sreću po sve nas, otkada su izmišljeni plastični tanjiri i čaše, ova kletva je skoro skinuta sa odavno nesrećnih jedriličara.
O tome zašto je vrlo važno da se kuhinja dovede u red odmah nakon obroka više u nekom od sledećih tekstova o bezbednosti na jedrilici i oko nje.
Šta sadrži standardna kuhinja na jedrilici?
Ono što ćete naći na gotovo svakoj čarter jedrilici je u principu sve što jedna kuhinja treba da sadrži. Počev od standardne opreme – radne površine, sudopere, šporeta sa rernom na plin, šerpi, tiganja, escajga, pa do opremljenijih (savesnijih) čarter kompanija, gde ćete pronaći i sitnice koje znače kada ste na brodu – mutilice za neskafu, cediljke za pastu… Stvari kao što su tečnosti za sudove i higijenu broda, krpe, ubruse, preporučujemo da dodate na spisak namirnica i kupite pre nego što se ukrcate na jedrilicu. Ipak ćete ih vi koristiti, a nije zgodno kada vam nestanu u sred plovidbe.
Morska bolest je možda i pogrešno opšteprihvaćen naziv. To je u stvari, normalan odgovor vašeg tela na nadražaj čula izražen kretanjem jedrilice. Treba napomenuti da kod svega pet procenata osoba simptomi ostaju konstantno za vreme boravka na jedrilici. Faktički, stvar je u prilagođavanju individue. Neke osobe se prilagode brže, dok kod drugih može proći par dana. Ukoliko ste već boravili na brodu i niste imali poteškoća, verovatno je da ih nećete imati na jedrenju.
Šta je morska bolest?
Morska bolest (bolest kretanja, kinetoza) je prirodna reakcija organizma na pokret. Javlja se kod svih živih bića sa vestibularnim sistemomusled konflikta između čula (sistem za ravnotežu, čulo vida, položaj tela u prostoru), preciznije – vid šalje pogrešnu poruku da se osoba kreće, deo uva koji je zadužen za ravnotežu uočava kretanje, dok senzori u mišićima i tetivama ne registruju pokrete. Manifestuje se simptomima kao što su: blaga vrtoglavica, mučnina i u težim slučajevima hladnim znojem i naglim padom krvnog pritiska.
Prva saznanja o ovoj bolesti datiraju još vekovima pre naše ere i povezana su sa putovanjima moreplovaca, s obzirom na to da su tada brodovi bili glavno sredstvo prevoza. Pojavom ostalih vidova prevoza (aviona, automobila, železnice itd.), proističu i drugi poznati nazivi kao što je mučnina u kolima. Skorija istraživanja nagoveštavaju da je kod nekih ljudi prisutan i nasledni faktor. Bolest kretanja se može javiti čak iako niste u pokretu. Sve veća realističnost video igrica (simulatori formule, vožnje aviona) mogu proizvesti nesklad između vaših čula.
Prevencija
Čovekov metabolizam je poprilično unikatan, kao i njegova ličnost. Preventivne mere morske bolesti će različito delovati na individue. Najbolje je da sami procenite šta od navedenog ima povoljan uticaj na vas:
Da bi se što bolje aklimatizovali na jedrenju, provedite što više vremena na palubi. Gledajte ka horizontu da bi uspostavili što bolji balans vaših čula. Ne ulazite unutar jedrilice dok plovite ukoliko ne morate.
Izbegavajte preterano tešku hranu par sati pre ukrcavanja na jedrilicu. Kafa, alkohol i cigarete takođe mogu doprineti mučnini na jedrenju. Manje kiselo voće kao što su banane, jabuke i kruške je bolje unositi nego kiselije voće – pomorandže, grejpfrut…
Ne preskačite obroke pre jedrenja. Prazan stomak može imati isti efekat kao i prenatrpan – lošom hranom. Unosite puno tečnosti! Dehidracija smanjuje otpornost vašeg organizma, samim tim i otpornost prema bolesti kretanja.
Đumbir takođe spada u prirodnu preventivu. Deluje umirujuće na stomak. Možete ga uzimati u tabletama, prašku ili kao svež koren. Preporučuje se da se uzima i do 24 časa pre odlaska na jedrenje. Fosforna kiselina koju sadrži koka kola se pokazala kao delotvorna u prevenciji. U većini apoteka se mogu pronaći lekovi protiv mučnine i morske bolesti (najbolje je da se posavetujete sa lekarom koji lek je najbolji).
Ukoliko osetite simptome
Pijte dosta tečnosti, jedite često manje obroke – keks, dvopek i lagane namirnice. Smestite se na sredinu broda gde su najmanje oscilacije. Fiksirajte pogled na horizont i anticipirajte kretanje broda. Preuzmite kormilo! Dokazano je da upravljanje jedrilicom makar i na kratko, efikasno smanjuje ili totalno otklanja simptome morske bolesti.
Ako već morate da legnete u kabinu, zatvorite oči, lezite na leđa nogama u pravcu kretanja jedilice i držite oči zatvorene neko vreme. Izbegavajte da čitate previše ukoliko se jedrilica kreće. Ukoliko vam je muka, ne naginjite se sa broda dok vas neko od posade ne pridrži.
Često zanemarena tema o kojoj se svakako treba informisati pre nego što pođete na jedrenje je bezbednost za vreme boravka na jedrilici i kako izbeći neprijatne situacije koje vam u najmanju ruku, mogu pokvariti odmor.
Prvi put na jedrenju
Slobodnog prostora na jedrilici, kako u potpalublju tako i na palubi je malo. Kanapi, sajle, vinčevi i ostale jedriličarske drangulije su na sve strane. Prilikom ukrcavanja na brod, odvojite vreme i prođite sa skiperom osnovne delove jedrilice i njene bezbedne zone. Savestan i odgovoran skiper-kapetan će sam insistirati na mini-obuci pre nego što napustite marinu, obično veče pred isplovljavanje. Nakon što ste se raspakovali i smestili, skiper će vas uputiti gde se nalaze pojasevi za spašavanje, kako ih pravilno staviti, šta sadrži prva pomoć, korišćenje radio stanice, kako zaustaviti brod i šta raditi kada neko od članova posade – pa i sam skiper, padne preko ograde. Čak i da vaš skiper to ne učini, insistirajte da vam pokaže. Pitajte ga sve što vam nije jasno! Rešite nedoumice u marini. Nemojte čekati nezgodnu situaciju da se upoznate sa procedurom i inventarom na jedrilici.
Boravak u uvalama
Obratite posebno pažnju pri boravku u uvalama. Uzmite u obzir da ste u većini slučajeva, udaljeni od civilizacije. Pre nego što skočite, osmotrite dno. Pažljivo hodajte po stenama i čuvajte se ježeva ukoliko izlazite na obalu. Vodite računa gde stajete i šta dodirujete sa morskog dna. Posebno obratite pažnju pri sidrenju u uvale. Dok skiper baca sidro i prilazi krmom, neko od posade odlazi na obalu (dingi ili kraul stil:)) i vezuje krmeni kanap za stenu ili drvo. Uloga krmenog (zadnjeg) kanapa je da ne dozvoli brodu da se okreće oko sidra u toku noći. Takođe se pokazao kao praktičan dok pijuckate pivce u plićaku:). Ne skačite pre vremena u vodu, slušajte skipera i čekajte njegov signal. Prilikom izlaska na kopno, ne hodajte bosi. Koristite gumene patike za izlazak na obalu – vrlo praktična stvar! Obično se nalaze na jedrilici. Ukoliko ih nema možete ih kupiti u prvom gradiću koji posetite – prodaju se na svakom ćošku.
Ostalo
Red i rutina su jako bitni na jedrenju i cene se među jedriličarima i posadom uopšte. Posle kuvanja i korišćenja posuđa, potrudite se da odmah vratite kuhinju i potpalublje broda u prvobitno stanje. Vreme se naglo menja, bićete prinuđeni da brzo promenite lokaciju. Nezgodno je ako se talasi za tili čas podignu dok po kuhinji lete čaše, šerpe i escajg. Pre isplovljavanja odložite nepotrebne stvari sa palube. Višak kanapa, peškira, moblinih telefona i ostalih-vam-dragih stvari, spustite u potpalublje. Zatvarajte prozore i vrata ukoliko se spremate da razvijate jedra.
Svrha ovog teksta nije da vas uplaši ili odgovori od toga da se oprobate u jedrenju. Ovo su samo elementarne stvari koje bi trebalo da znate pre nego što krenete. Najverovatnije ćete imati super vreme, mirno more i letovanje o kojem će se dugo godina pričati među prijateljima. Zato, zgrabite imenik, okupite ekipu i probajte nešto drugačije. Zbog toga ste ovde, zar ne?
Marine
Pod pretpostavkom da ste u špicu sezone došli na vreme u marinu i ugrabili mesto pored glavnog šetališta (na popularnim ostrvima je to ravno dobijanju na lutriji), čekaće vas pregršt aktivnosti te večeri. Posle obilaska glavnog dela ostrva možete otići na večeru, ili popiti piće sa ostatkom posade u nekom od gradskih barova. Iskoristite to vreme i za kupovinu sitnica dragim prijateljima koji nisu bili tako srećni da pođu sa vama na jedrenje. Takođe, ukoliko ste vezani mediteranski (što je u Grčkoj vrlo često – gotovo praksa ), večera na krmi sa pogledom na prepuno šetalište je doživljaj sam za sebe. Na mondenskim ostrvima obavezno odvojite vreme za obilazak luksuznih jahti iz raznih delova sveta koja će vas, tek izglancane od strane vrednih ruku Filipinaca, oboriti sa nogu.Jutro u marini otkriva svoje pravo lice. Sunce vas opominje da je vreme da se krene dalje. Tankate vodu i gorivo za brod, kupujete sveže namirnice za današnji ručak i pre nego što vas usijani asfalt podseti na sve ono zbog čega ste se odlučili da odmor provedete na jedrilici, odvezujete brod i nastavljate! A kupanje? Ono prvo jutarnje kupanje o kojem smo pričali? Nažalost toga nema ukoliko ste noć proveli u marini. Zbog toga se pokazalo kao najbolje rešenje – u marinu kada se mora, u uvalu kada ste snabdeveni namirnicama, gorivom i vodom. Da ne zaboravimo ćete za boravak u većim marinama (ne svuda u Grčkoj) morati da izdvojite novac za vez.
Uvale
Neistražene, sakrivene od turista aranžmanaca, uvale su nešto što nikada nećete posetiti na klasičnom odmoru. Jedrenje vas dovodi na ova magična mesta, otkrivajući vam pravu prirodu Grčke: napuštene crkve, stenovite puteljke i bogatu floru i faunu.
Buđenje na sidru u nekoj od uvala se ne može opisati rečima, pa ni slikama. To je nešto sto nekolicina entuzijasta doživi, i nauči da ne odaje svoje lokacije.
Jutarnje kupanje, istraživanje podvodnog sveta dok čekate da dežurni kuvar pozove na doručak, kao i smiraj dana i lagani zalazak sunca dok se na šporetu krčka pasta a la chef vraćaju čoveka iskonskom stapanju sa prirodom. Večeri na brodu uz zvuke gitare ili lagane muzike iz potpalublja, pijuckanje vina i podsećanje na davno zaboravljene anegdote samo su neke od prednosti kada ste na sidru. Ostatak vam nećemo otkriti.. Jer i mi čuvamo naše male tajne.
NAJAM BRODA ( NAUTIČKI ČARTER) SA I BEZ SKIPERA - SOPSTVENI PREVOZ
Cena od 1600 € za 7 dana
POLAZAK IZ VOLOSA – SMENE SUBOTOM
OPIS BRODA:
postavlja najviši standard u klasi srednjih jahti, pružajući savršen balans između udobnosti, performansi i prilagodljivog prostora, po konkurentnoj ceni. Ova luksuzna jahta nudi sve što vam je potrebno za savršen odmor na moru, sa prostranim unutrašnjim i spoljašnjim prostorima. Jahta je opremljena udobnim jastucima idealnim za sunčanje, dva WC-a sa tuševima, tri kabine i dnevnom sobom koja može ugostiti do 8 osoba. Vaši brodski izleti biće planirani na jedinstven i prijatan način, uz visok nivo udobnosti. Oceanis 41.1 je jahta dužine 12,04 metra i širine 4,20 metra, sa kapacitetom za 6 osoba u 3 kabine, te 2 toaleta sa tuševima. Godina modela je 2016., a kapacitet rezervoara za vodu je 570 litara, dok rezervoar za gorivo ima kapacitet od 200 litara. Motor je Yanmar dizel snage 45 ks. Jahta je opremljena ventilatorima u svim kabinama, inverterom, autopilotom, bimini topom, bow thrusterom (pogonski sistem za lakše manevrisanje pri malim brzinama), elektronskim instrumentima, GPS plotterom na kokpitu, battened mainsail glavnim jedrom, vanbrodskim motorom (uz doplatu), radio/CD plejerom, solarnim panelom, sprayhood zaštitom od vetra i prskanja, kao i dva upravljačka
Specifikacije:
Spisak opreme:
je izuzetno opremljen brod srednje veličine koji nudi visok nivo udobnosti, performansi i prilagodljivosti prostora. Ima tri kabine, dva WC-a sa tuševima, i prostranu dnevnu sobu koja može ugostiti do 8 osoba. Brod je savršeno održavan i opremljen svim potrebnim navigacionim i sigurnosnim uređajima, uključujući solarne panele, autopilot i VHF radio. Idealan je za porodične avanture ili opuštanje na moru sa prijateljima. Osim toga, opremljen je sa bimini topom i spray hoodom za zaštitu od sunca i vremenskih neprilika. Sa novim riggingom iz 2023. godine i dodatnim pratećim čamcem, Cruiser 41 je spreman za nezaboravne plovidbe.
Specifikacije:
Poklopci:
Elektrooprema:
Elektronika:
Unutrašnja oprema:
Spoljna oprema/ekstra:
Rigging (oprema za upravljanje jedrilicom):
Jedra:
Elektrooprema:
Navigacija i komunikacija:
Domaćinstvo:
Ključne karakteristike:
BROD |
GODINA PROIZVODNJE |
KABINE |
TOALETI |
BROJ OSOBA |
APRIL
01/03-26/04 |
MAJ
26/04-31/05 |
JUN
31/05-28/06 |
JUL
28/06-26/07 |
AVGUST
26/07-30/08 |
SEPTEMBAR
30/08-27/09 |
OKTOBAR
27/09-29/11 |
BENETEAU OCEANIS 41,1 |
2016 |
3 |
2 |
8 |
1.600€ |
2.300€ |
3.000€ |
3.300€ |
3.750€ |
3.050€ |
2.150€ |
BAVARIA 41 CRUISER |
2016 |
3 |
2 |
8 |
1.600€ |
2.300€ |
3.000€ |
3.300€ |
3.750€ |
3.050€ |
2.150€ |
DATUMI ZA NAJAM BRODA SU NA UPIT, SMENE SU UVEK SUBOTOM. Cene su iskazane za zakup cele jedrilice, za maksimum 8 putnika.
USLOVI I ODREDBE ČARTERA
Čarteri počinju u 17:00h i završavaju u 09:00h. Obavezno je da se jachta vrati na bazu dan pre, najkasnije do 18:00h.
Plaćanje:
Plaćanje se vrši putem bankovnog transfera.
Plaćanje se vrši u dinarima po Srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate, platnim karticama (VISA, DINA, MAESTRO, MASTER CARD), čekovima građana.
Politika otkazivanja:
Naknada za otkazivanje se primenjuje kako sledi:
PREPORUKA JE AGENCIJE DA KLIJENTI UPLATE OSIGURANJE OD OTKAZA ARANŽMANA. U protivnom važe Uslovi definisani u ovom Programu putovanja.
Sigurnosni depozit: 2.000€
Depozit se plaća prilikom prijave putem Visa, Mastercard kartice ili gotovinom. Sigurnosni depozit je obavezan čak i ako je angažovan skiper uz dodatnu naknadu. Preporučuje se osiguranje za sigurnosni depozit.
Osiguranje: Jahte su pravilno osigurane sa osiguranjem trupa i osiguranjem od odgovornosti prema trećim licima za poslovanje sa čarterom. Odgovornost klijenta je ograničena na iznos sigurnosnog depozita, osim ako uzrok štete nije bio gross nesavesno ponašanje ili nameran čin.
DODATNE USLUGE UZ DOPLATU:
UKLJUČENA OPREMA:
Čamac sa veslima, autopilot, GPS/plotter, jedan komplet opreme za ronjenje, knjiga "Greek Water Pilot", mapa oblasti za jedrenje.
Naše jahte su opremljene bimini tendom, zaštitnim krovom (sprayhood) i jastucima za kokpit.
NISU UKLJUČENE (mora se platiti pri odjavi):
Gorivo
ZAHTEV ZA PLOVIDBENU DOZVOLU:
U Grčkoj, prilikom čartera jachte bez posade, prema zahtevima lučkih vlasti, klijent mora dostaviti originalnu plovidbenu dozvolu/licencu (na engleskom jeziku ili zvanično prevedenu). Sertifikati za motorne jahte, dnevni skiper ili plovidba samo tokom dana, kao i sertifikati sa vremenskim ograničenjima, nisu prihvaćeni od strane lučkih vlasti.
BRODSKA KOMPANIJA je u obavezi:
a. Da opremi jahtu i da je preda Čarteru (klijentu) bez posade, u plutajućem stanju, čistom, spremnom za plovidbu, sa svom opremom i inventarom navedenim u brošuri jahte i njenom spisku inventara, u dobrom i plovnom stanju u luci isporuke.
b. Da osigura jahtu i njenu opremu od požara, morskih nesreća, sudara i štete prema trećim stranama, kao i od bilo kakvog gubitka ili štete koja premašuje odgovornost, čime se Čarter oslobađa bilo kakve odgovornosti koja je pokrivena pomenutom policom osiguranja, pod uslovom da takva šteta nije prouzrokovana ili doprinosena delima velike nesavesnosti ili namernih propusta sa njegove strane. Ukoliko Vlasnik ne osigura ili odluči da ne osigura jahtu, preuzima iste odgovornosti kao da je jahta bila osigurana, ali neće biti odgovoran za gubitak ili štetu na ličnoj imovini Čartera ili bilo kojoj povredi Čartera ili bilo koje osobe na brodu sa njegovim odobrenjem.
c. Da uloži sve razumne napore kako bi osigurao isporuku jahte na datum i mesto navedeno u Klauzulama 1 i 3(a), ali ako iz bilo kog razloga jahta nije dostupna, Čarter ima pravo da odabere jednu od sledećih opcija:
I. Ako naredni čarter jahte to omogućava i ako Vlasnik pristane, da produži period čartera za isto vreme za koje je isporuka bila odložena.
II. Da ostavi datum završetka nepromenjen kao u Klauzuli 1 i da bude refundiran od strane Vlasnika sa iznosom proporcionalnim vremenu kašnjenja isporuke, po stopi koja odgovara ukupnim čarter naknadama iz Klauzule 1.
III. Ako kašnjenje u isporuci prelazi jednu četvrtinu (1/4) ukupnog vremena čartera, da otkaže ovaj Ugovor i bude potpuno refundiran od strane Vlasnika sa iznosom koji je platio za ovaj čarter. U bilo kojem od slučajeva pomenutih u ovoj Klauzuli, nijedna strana neće biti odgovorna za plaćanje bilo koje druge kompenzacije za bilo kakav gubitak ili štetu koja proizilazi iz skraćenja ili otkazivanja ovog Ugovora.
ČARTER (KLIJENT) je u obavezi:
a. Da vrati jahtu Vlasniku u luci predaje očišćenu, zajedno sa svom opremom, u istom dobrom stanju u kojem je predao, u vreme navedenom u Klauzuli 1, ali, osim ako jahta nije totalni gubitak, ako iz bilo kog razloga ne vrati jahtu u gore pomenutom datumu i vremenu, da plati Vlasniku naknadu za kašnjenje po stopi čarter cene na dan ovog Ugovora povećanoj za pedeset procenata (50%), za svaki dan ili delimičan deo dana nakon toga dok isporuka ne bude izvršena. Ako ostavi jahtu na bilo kojem mestu koje nije mesto navedeno u ovoj Klauzuli, da plati Vlasniku sve troškove povezane sa premeštanjem jahte na mesto predaje i proporcionalnu naknadu za kašnjenje kao gore, za broj dana potrebnih za ovo premeštanje, kao i za bilo koji gubitak ili štetu koja nije pokrivena policom osiguranja, koja može nastati na jahti ili na jahti do trenutka kada je ponovo preuzme Vlasnik.
b. Da ostavi depozit sa Vlasnikom prilikom preuzimanja jahte, kao garanciju za pokriće bilo kojih gubitaka ili šteta na jahti i/ili njenoj opremi koji nisu pokriveni osiguranjem, kao i za bilo koji zahtev od strane Vlasnika u vezi sa odredbama Klauzule 4(a) iznad. Ovaj depozit će biti vraćen Čarteru, u skladu sa gore navedenim odredbama, nakon inspekcije jahte, njene opreme i inventara od strane Vlasnika.
c. Da ne koristi jahtu za trke ili vuču drugih plovila, osim u slučaju nužde, ili generalno u bilo koju svrhu osim privatnog uživanja Čartera i njegovih članova, koji treba da uključuju najmanje JEDNOG (1) kvalifikovanog skipera i JEDNOG (1) iskusnog člana posade, ali ne više od broja PAX prema dokumentaciji jahte u svim okolnostima na moru, niti da smeštaju na brodu bilo koju osobu koja nije na spisku članova posade/putnika, niti da uzima jahtu ili dozvoljava njen izlazak iz područja grčkih mora, niti da iznajmljuje jahtu bez pisanog pristanka vlasnika.
d. Da ne dozvoli bilo kojoj osobi na brodu da počini bilo koji čin suprotan zakonima Grčke ili bilo koje zemlje ili zakonima koji se odnose na ribolov ili podvodni ribolov, niti da traži i/ili uzima predmete arheološke prirode ili vrednosti, a u slučaju da takav čin bude počinjen, ovaj Ugovor će odmah prestati da važi, ali bez uticaja na bilo koja prava Vlasnika, i Čarter će snositi odgovornost za bilo koje posledice i odgovarati pred nadležnim vlastima.
e. Da preduzme sve preventivne mere kako bi sprečio da jahta dođe u stanje u kojem bi morala biti vučena drugim plovilom, ali ako takva potreba nastane, uprkos naporima Čartera, da pregovara i saglasi cenu sa kapetanom drugog plovila pre nego što dozvoli da jahta bude vučena.
f. Da ne napušta luku ili sidrište ako je jačina vetra šest (6) ili više po Beaufortovoj skali, ili ako su nadležne vlasti zabranile plovidbu, ili ako jahta ima nepopravljenu štetu ili neki od njenih vitalnih delova poput motora, jedara, rigova, pumpi za vodu, sidrenih uređaja, navigacionih svetala, kompasa, sigurnosne opreme, itd. nije u dobrom stanju, ili ako nema dovoljno goriva ili, generalno, kada su uslovi na moru ili stanje jahte ili posade ili kombinacija njih sumnjivi za sigurnost jahte i njene posade.
g. Kada je to potrebno, da odmah smanji površinu jedara i ne dozvoli da jahta plovi sa većom površinom jedara nego što je potrebno za udobnu plovidbu bez prekomernog naprezanja rigova i jedara, da ne plovi jahtom u područjima koja nisu dovoljno pokrivena kartama koje su mu dostupne ili bez prethodnog temeljnog proučavanja karata i drugih štampanih pomagala koja se nalaze na brodu, da ne plovi noću bez svih navigacionih svetala ili bez dovoljnog nadzora na palubi.
h. Da vodi dnevnik jahte i redovno unosi podatke o luci u kojoj se nalazi, stanju jahte i njene opreme, promenama u sastavu posade dok je na moru, tačnim vremenima, vremenskim uslovima, planu jedrenja i satima rada motora.
i. Da planira i sprovodi itinerar jahte na način da dosegne najudaljeniju luku od mesta na kojem je jahta treba biti vraćena Vlasniku (povratna tačka) u prvih jedan trećina (1/3) perioda čartera, i da dva dana pre završetka čartera jahta mora biti u luci koja je na rastojanju ne većem od četrdeset (40) nautičkih milja od mesta na kojem je jahta treba biti vraćena Vlasniku.
k. Da izveštava Vlasnika telefonom ili putem kabla na razumnim intervalima (svaka 3 dana) o položaju i stanju jahte i njene posade, kao i u slučaju bilo kakve štete na jahti.
l. Da prouči i stekne radno znanje o bilo kojem štampanom materijalu koji se odnosi na pravilnu upotrebu jahte i o uslovima u plovnom području koje mu može biti dostupno od strane Vlasnika.
OTKAZ UGOVORA OD STRANE PUTNIKA ZA OVAJ PROGRAM PUTOVANJA:
-Program putovanja je po zahtevu/upitu putnika/individualno putovanje.
-Po potvrdi rezervacije agencija rezerviše čarter. Po potvrdi rezervacije agencija kupuje i avio karte i transfer ukoliko se klijent za ove usluge odluči. Klijent po isplati u celosti dobija posebne vaučere za svaku rezervisanu uslugu i avio kartu.
Napomena: Nakon izdavanja avio karata i vaučera za čarter i transfer, nema mogućnosti povraćaja novca bez obzira na razlog otkaza putovanja.
-Neplaćanje ugovorene cene i sl., smatra se odustajanjem putnika od putovanja.
Ukoliko putnik otkaže putovanje isti je dužan da organizatoru putovanja nadoknadi realne troškove avionske karte i smeštaja prema pravilima koja nalažu avio kompanija i hotelski rezervacioni sistem.
- avio kompanije primenjuju posebne uslove otkazivanja odnosno kupljena avionska karta nije podložna refundacijama kao ni aerodromske takse te kao takve ne podležu uslovima otkaza i odredbama o naknadi iz Opštih uslova putovanja jer predstavlja STVARNO PRIČINJEN TROŠAK.
- Stvarno učinjeni trošak predstavlja trošak rezervacije čartera preko rezervacionog sistema koji ne dozvoljavaju bilo kakve promene ili refundacije.
U slučaju odustanka od putovanja, koje je pokriveno polisom osiguranja, Putnik svoje pravo ostvaruje direktno od osiguravača.
PRIGOVORI I REKLAMACIJE :
Ukoliko putnik ima bilo kakav prigovor, potrebno je dostaviti ga čarter kompaniji na licu mesta u pismenoj formi. Prigovori koji budu dostavljeni nakon odjave iz čartera, neće biti razmatrane.
- Adresa za prijem pisanih reklamacija: Pjarona de Mondezira 36, Beograd , ili na mail office@travelklub.rs Rok za slanje reklamacija je 8 dana od datuma završetka putovanja. Rok za rešavanje reklamacija je 8 dana od prijema iste. U hitnim slučajevima putnik može pozvati Organizatora na broj +381 65 8089 351.
OPŠTE NAPOMENE:
POSEBNE NAPOMENE :
Najam jedrilice je do 8 osoba.
SREĆAN PUT I LEP PROVOD ŽELI VAM TRAVEL KLUB
Organizator putovanja je Organizacija Stari grad- TRAVEL KLUB , Pjarona de Mondezira 36, Matični broj 28127952 Licenca broj: OTP A- 34/2024, kategorija A.